Zrakoplovne nesreće

Kao što smo spomenuli, tragedije u putničkom prijevozu morem, kopnom ili zrakom se često dogode jer ne postoji dovoljno dobra komunikacija između ureda koji prati stanje na kolosijeku, moru ili u zraku i samoga stroja. Tako na primjer kontrolori leta moraju dobro paziti kojom će rutom uputiti koji avion jer njihova i najmanja pogreška može dovesti do tragedije.

Najveće nesreće zrakoplova u Hrvatskoj

Na ovdje navedenom linku, pogledajte videozapis Hrvatske radio televizije. Premotajte na 2:50 i pogledajte video zapise o najvećoj zrakoplovnoj nesreći na ovim prostorima.

Isto tako, važan izvor, kada govorimo o velikim nesrećama u Hrvatskoj, više detalja moguće je saznati u emisiji emitiranoj na Hrvatskoj radioteleviziji.

Sudar putničkih zrakoplova 1976. u Hrvatskoj

Prošle su gotovo 44 godine od toga dana kada su se nad hrvatskom nebom sudarila dva putnička aviona. Dogodilo se to nad nebom iznad Vrbovca 10. rujna 1976. godine. Sudar aviona je rijetka pojava pa su o tadašnjoj nesreći izvijestili svi svjetski mediji. Sudarili su se avion British Airwaysa Trident Three koji je letio od Heathrowa do Istanbula i avion Jugoslovenske avio kompanije Inex Adria pod nazivom DC-9-32. Avion je poletio iz Splita a trebao je stići u Köln u Njemačkoj. Oba aviona zatražila su dozvolu za let od kontrole leta. Dozvola je dodijeljena i jednom i drugom avionu i oni su poletjeli.

Kontrola leta je izgubila kontakt s avionima u 10 sati, 14 minuta i 38 sekundi. Naknadno je utvrđeno da je došlo do sudara aviona na oko 10 000 metara nadmorske visine. Jugoslovenski je avion sa zadnjih pet metara lijevog krila udario izravno u pilotsku kabinu britanskog aviona,

Udar je bio toliko jak da su se avioni i tijela rasula u području razmaknutom čak 62 kilometra. Opsežnom istragom zaključilo se da je kriva zagrebačka kontrola leta. Gradimir Tasić je osuđen na sedam godina zatvora.