Prometne nesreće i njihovo spriječavanje

Nesreće u prometu su nažalost postale standard za Hrvatsku. Sve manje se čudimo kad nam se javi da je mnogo osoba poginulo u avionu, brodu, vlaku…

Razlog sve manjoj začuđenosti su sve češće nezgode zbog starih i dotrajalih mašina koje sudjeluju u prometu.

Kako spriječiti ovo?

Odgovor nije jednostavan, ali se svakako krije u općoj nerazvijenosti Hrvatske iako je ušla u Europsku uniju. Hrvatska ima potencijal da se ekonomski razvije, ali još uvijek nije pronašla svoj put. Nažalost ljudski životi uvijek plaćaju cijenu zbog toga.

Zagrebačka nesreća je svakako jedna od najpoznatijih u ovoj zemlji. Tada je vlak koji je ulazio u Zagreb ušao u željeznički kolodvor ogromnom brzinom od 104 km/h umjesto 50 km/h koja je bila dozvoljena. Ovo nam govori da moramo na odgovornim mjestima imati kvalitetne i stručne ljude kako bi se ovakve nesreće spriječavale u budućnosti. Zbog neopreznosti i nemarnosti jednog čovjeka stotine ljudi su izgubile živote, a njihove porodice su zavijene u crno. Postoji mišljenje da je nesreću uzrokovao i alkohol, ali također i iscrpljenost strojovođe. Ovo je još jedna važna informacija: Umoran radnik nikada nije dobar i siguran radnik. Potrebno je više ljudstva na odgovornim pozicijama kako bi sigurnost putnika bila neupitna. Ova lokomotiva se sada nalazi u Zagrebačkom muzeju i važan je podsjetnik koliko opasne mogu biti neopreznosti u prometu, bilo da se radi o cestovnom, pomorskom, avionskom ili željezničkom.

Prošle godine je obilježena 45. obljetnica ove nesreće u kojoj je teško stradalo 167 putnika. Iako je službena brojka 167, mrtvih je bilo i više; mnogo osoba zbog težine nesreće uopće nije bilo moguće identificirati.

Treba ipak reći da prema važećim pravilnicima danas strojovođe ne smiju raditi preko 10 sati dnevno što je vrlo bitan pomak ka pravima radnika i putnika koji sudjeluju u željezničkom prometu. Svakako je potrebno konstantno unaprijeđivati ova prava.