Početna > Istrage > Sudar-brodica-oznaka-MT-1839-i-CZ-111-018-Peljeski-kanal-12-07-2017

Sudar brodica oznaka "MT 1839" i "CZ 111 018" - Pelješki kanal, 12.07.2017.

Ukratko

Dana 12. srpnja 2017. godine oko 22:35 sati po lokalnom vremenu u Pelješkom kanalu dogodila se vrlo ozbiljna pomorska nesreća, u kojoj je došlo do sudara brodice za osobne potrebe pod hrvatskom zastavom oznake ''MT 1839'' (Slika 1.), luke upisa Metković, izgrađene 1990. godine, duljine trupa 10,60 m, plastične gradnje, 8,50 BT (bruto tona) i brodice za osobne potrebe pod češkom zastavom oznake "CZ 111 018" (Slika 2.), duljine trupa 4,50 m, plastične gradnje trupa s gumenim uzgonskim komorama, duljine preko svega 5,00 m.

Brodica za osobne potrebe oznake "MT 1839" u vlasništvu je fizičke osobe. Registrirana je za prijevoz do ukupno 8 osoba. Na dan i u vrijeme pomorske nesreće brodicom upravlja njezin vlasnik i ujedno voditelj brodice (hrvatski državljanin). U kabini brodice su njegova supruga i dvoje djece (putnici - također hrvatski državljani). Brodica nije namijenjena i ne obavlja komercijalnu plovidbu. Nije namijenjena i ne prevozi nikakav teret. Iz iskaza proizlazi da u uvjetima dobre vidljivosti, noćnog mjesečeva svjetla te osvijetljeni navigacijskim svjetlima plove uzduž Pelješkog kanala (prema zapadu) bliže njegovoj sjevernoj strani, panulaju brzinom od oko 4 čv iz pravca plaže Trstenica - Orebić u smjeru mjesta Lovište.

Brodica za osobne potrebe oznake "CZ 111 018" također je u vlasništvu fizičke osobe. Registrirana je za prijevoz do ukupno 9 osoba. Na dan i u vrijeme pomorske nesreće brodicom upravlja njezin vlasnik i ujedno voditelj brodice (češki državljanin). Osim voditelja brodice na istoj nema drugih članova posade ili putnika. Brodica nije namijenjena i ne obavlja komercijalnu plovidbu. Nije namijenjena i ne prevozi nikakav teret. Iz iskaza proizlazi da u uvjetima dobre vidljivosti, noćnog mjesečeva svjetla te osvijetljena navigacijskim svjetlima brodica plovi uzduž Pelješkog kanala (prema istoku) bliže njegovoj sjevernoj strani, velikom brzinom iz mjesta Viganj prema mjestu Kučište s namjerom da voditelj brodice tamo pokupi članove svoje obitelji.

Obje brodice plove za noćnog mjesečevog svjetla (3. dan nakon punog Mjeseca) te u povoljnim vremenskim uvjetima: lahor promjenjivog smjera (jačina vjetra 2 Bf) brzine vjetra oko 3 čv, mirno do naborano more (stanje mora 0-1) visine valova u prosjeku od 0,1 m, bez oborina, temperatura zraka oko 27⁰ C, dobra vidljivost oko 10 km, tlak zraka od 1008 hPa. Dubina mora u sredini kanala je oko 45 m. Struja u kanalu ide u smjeru zapada brzinom do 1 čv.

Iz iskaza proizlazi da voditelj sporije brodice iznenada primjećuje kako mu se neko plovilo s istaknutim navigacijskim svjetlom velikom brzinom (glisirajući) približava iz pravca sredine Pelješkog kanala (iz smjera njegove lijeve strane). U razdoblju neposredno nakon toga, sveukupno otprilike 2 s, nije u mogućnosti nešto poduzeti kako bi izbjegao sudar. U punoj brzini brža brodica udara pramčanim dijelom u lijevu stranu pramca sporije brodice. Čuje se strahoviti udarac - poput eksplozije, ženski vrisak i zapomaganje upomoć.

Dana 12.07.2017. godine oko 22:35 sati po lokalnom vremenu (UTC+2) u Pelješkom kanalu, otprilike 300 m od pristaništa u mjestu Kučište prema sredini Pelješkog kanala, na približnoj poziciji: ϕ = 42⁰ 58' 38'' N; λ = 017⁰ 06' 51'' E dolazi do sudara dviju brodica (pramčani dio brodice oznake "CZ 111 018" i pramčana lijeva strana brodice oznake "MT 1839").

Od posljedica sudara voditelj brže brodice gubi kontrolu nad brodicom i pogiba. Brodica se zakreće, odvaja od brodice s kojom se sudarila te nekontrolirano i velikom brzinom pravi krugove uz povremenu promjenu smjera i približavanje obali.

Nakon sudara voditelj sporije brodice isključuje motor, provjerava putnike i da li postoji prodor mora. Kako su svi na brodici prošli neozlijeđeno, a u brodicu ne ulazi more, uključuje prijenosnu svjetiljku i gleda oko brodice ne bi li nešto ugledao. Primjećuje brodicu koja ih je udarila. Velikom brzinom kruži u njihovoj blizini. Zbog straha od ponovnog sudara uključuje motor i prosljeđuje prema obali, gdje će kasnije uz pomoć ljudi s obale i nadležne službe biti prekrcani na obalu i zbrinuti a brodica privezana i osigurana.

Neposredno nakon sudara brodica očevidac iz mjesta Kučište obavještava nadležne službe o pomorskoj nesreći.

Nakon višestrukih pokušaja spasilačkih službi jureća brodica je naposljetku prisilno i sigurno zaustavljena, privezana i osigurana. Tijelo nesretnog voditelja brodice oznake ''CZ 111 018'' je nakon opsežne akcije nadležnih službi i volontera pronađeno i izvađeno s 32 m dubine.

Uslijed sudara došlo je do oštećenja pramčanog nadvodnog i podvodnog dijela brodice oznake "CZ 111 018" te pramčanog nadvodnog dijela oplate - lijevo brodice oznake "MT 1839".

Nije bilo ozlijeđenih ili smrtno stradalih trećih osoba.

Nije bilo štete nanesene trećim stranama.

Brodice nisu namijenjene prijevozu tereta pa tereta i šteta na istome nije bilo.

Nije uočeno onečišćenje mora ili okoliša gorivom ili uljem s brodice.


Detalji istrage

Početak istrage

Kraj istrage

Tip istrage

Status istrage

14.07.2017.  

 

Puna istraga  

Otvorena  


Dokumenti

Tip dokumenta: PDF | Preuzimanje