Početna > Istrage > Sudar-brodica-oznaka-477-CK-i-ZD-9572-Vinodolski-kanal-22-06-2017

Sudar brodica oznaka "477 CK" i "ZD 9572" - Vinodolski kanal, 22.06.2017.

Ukratko

Dana 22. lipnja 2017. godine u 18:00 sati po lokalnom vremenu u Vinodolskom kanalu dogodila se ozbiljna pomorska nesreća, u kojoj je došlo do sudara brodice za prijevoz putnika (u gospodarske svrhe) pod hrvatskom zastavom oznake ''477 CK'' (Slika 1.), imena "Lord", luke upisa Crikvenica, izgrađene 1994. godine, duljine trupa 9,15 m, plastične gradnje trupa, 5,56 BT (bruto tona) i brodice za osobne potrebe pod hrvatskom zastavom oznake "ZD 9572" (Slika 2.), luke upisa Zadar, izgrađene 2004. godine, duljine trupa 6,10 m, plastične gradnje trupa s gumenim uzgonskim komorama. Neposredno nakon sudara brodica oznake ''ZD 9572'' skreće s kursa te nekontrolirano plovi velikom brzinom prema obali gdje se naposljetku nasukala na plaži ispred hotela Omorika (Crikvenica - Dramalj).

Brodica za prijevoz putnika oznake "477 CK" u vlasništvu je obrta za prijevoz putnika. Registrirana je za prijevoz do 12 putnika. Na dan i u vrijeme pomorske nesreće brodica je upravljana od strane voditelja brodice (hrvatski državljanin). Uz voditelja na brodici se nalazi 1 putnica (maloljetna kćer voditelja brodice - hrvatska državljanka). Brodica je namijenjena prijevozu putnika ali je u nekomercijalnoj plovidbi. Nije namijenjena i ne prevozi nikakav teret. Iz iskaza proizlazi da plove poprijeko Vinodolskog kanala (u smjeru istok-sjeveroistok) brzinom od 4 čv iz pravca uvale Klimno (otok Krk) prema luci Crikvenica.

Brodica za osobne potrebe oznake "ZD 9572" u vlasništvu je fizičke osobe. Na dan pomorske nesreće (22.06.2017. godine) brodicu u Novom Vinodolskom u more spušta njezin vlasnik i ujedno voditelj brodice (hrvatski državljanin), te se istom upućuje poprijeko Vinodolskog kanala prema Vrbniku (otok Krk). Osim voditelja brodice na istoj nema drugih članova posade ili putnika. Brodica nije namijenjena i ne obavlja komercijalnu plovidbu. Nije namijenjena i ne prevozi nikakav teret. Nakon Vrbnika odredišna luka i samo kretanje brodice se pretpostavlja. Prema iskazu očevica pomorske nesreće, neposredno prije sudara brodica plovi uzduž Vinodolskog kanala (u smjeru jugo-istok), bliže crikveničkoj strani, pretpostavlja se iz smjera luke Crni Molo (Crikvenica) prema rtu Glavina (otok Krk).

Obje brodice plove za danjeg svjetla i u povoljnim vremenskim uvjetima: jugo-istočni povjetarac (jačina vjetra 1 - 2 Bf) brzine vjetra od 4 - 6 čv, naborano do malo valovito more (stanje mora 1 - 2) visine valova u prosjeku od 0,1 - 0,5 m, vedro vrijeme, bez oborina, temperatura zraka oko 29⁰ C, dobra vidljivost oko 10 km, tlaka zraka 1015 hPa. Dubina mora u kanalu je oko 45 m. Prevladavaju slabe struje morskih mijena do 0,3 čv.

Iz iskaza proizlazi da na udaljenosti od nekoliko stotina metara, ili otprilike 30 s prije sudara, voditelj brodice za prijevoz putnika oznake "477 CK" primjećuje drugu brodicu kako im se glisirajući približava (iz smjera njihove lijeve strane) velikom brzinom, procjenjuje na 35 - 40 čv. Na 50-ak metara međusobne udaljenosti voditelj brodice za prijevoz putnika oznake "477 CK" odmah usporava brodicu, okreće u desno, počinje vikati i mahati kako bi upozorio voditelja druge brodice na promjenu smjera, no bez uspjeha.

Dana 22.06.2017. godine u 18:00 sati po lokalnom vremenu (UTC+2) u Vinodolskom kanalu, 0,63 NM (oko 1167 m) zapadno od lukobrana luke Crikvenica, na poziciji: ϕ = 45⁰ 10,281' N; λ = 014⁰ 40,367' E dolazi do sudara dviju brodica.

Nakon sudara brodica (pramčana desna strana brodice oznake "ZD 9572" i pramčana lijeva strana brodice oznake "477 CK"), brodica oznake "477 CK" nastavlja ploviti lagano skrenuvši u desno a njen voditelj (uvidjevši da je od siline sudara voditelj druge brodice pao u more, izgubio svijest i da tone) skače u more, iz dubine izvlači unesrećenog na površinu i tako mu spašava život.

U sudaru brodica voditelj brodice za osobne potrebe oznake "ZD 9572" zadobiva teže i po život opasne ozlijede, dok brodica bez posade i s upaljenim motorom lagano skreće u desno, nastavlja velikom brzinom nekontrolirano ploviti i potom se nasukava na plaži ispred hotela Omorika (Crikvenica - Dramalj).

Iz iskaza voditelja brodice oznake ''ZD 9572'' slijedi da se probudio na intenzivnoj njezi te se nakon boravka brodice u Vrbniku ne sjeća kada mu je pozlilo, u kojem je smjeru plovio i kako se našao na poziciji sudara. Sjeća se da brodica ima sigurnosnu narukvicu, ali ne zna da li ju je koristio.

Na brodici za prijevoz putnika oznake "477 CK" nije bilo smrtno stradalih ili ozlijeđenih osoba.

Uslijed sudara i kasnijeg nasukanja došlo je do veće štete na brodici oznake "ZD 9572", dok je uslijed sudara brodica oznake "477 CK" pretrpjela manje oštećenje.

Nije bilo štete nanesene trećim stranama, kao ni poginulih trećih strana.

Prilikom izlijetanja na plažu brodice oznake ''ZD 9572'' došlo je do lakšeg ozljeđivanja dviju ženskih osoba (1 punoljetne i 1 maloljetne).

Brodice nisu namijenjene prijevozu tereta pa tereta i štete na istome nije bilo.

Na poziciji sudara i nasukanja nije uočeno onečišćenje mora ili okoliša gorivom ili uljima.

Brodica oznake "477 CK", nakon što je od utapanja spasila voditelja brodice s kojom se sudarila, obavještava i upućuje poziv u pomoć nadležnim službama i vlasniku putničkog broda ''Primorka'' koji kasnije uz pomoć vlastite posade iz mora izvlači unesrećenog voditelja brodice te ga na obali luke Crikvenica predaje hitnoj pomoći.

Hitna pomoć također zbrinjava i odvodi dvije ženske osobe koje su ozlijeđene od posljedica izlijetanja brodice oznake "ZD 9572" na plaži ispred hotela Omorika (Crikvenica - Dramalj).


Detalji istrage

Početak istrage

Kraj istrage

Tip istrage

Status istrage

14.07.2017.  

 

Puna istraga  

Otvorena  


Dokumenti

Tip dokumenta: PDF | Preuzimanje