Početna > Istrage > QUEST-KODIAK-100-Brijuni-17-07-2014

QUEST KODIAK 100 - Brijuni, 17.07.2014.

Ukratko

Dana 17. srpnja 2014. oko 16:32 LT zrakoplov N 669 LG poletio je s aerodroma Prati Vecchi di Aguscello (LIDV) u Italiji. Planirana destinacija bila je Zračna luka Pula (LDPL) u Hrvatskoj. U zrakoplovu su se nalazile tri osobe – pilot i dva putnika.

Let se odvijao normalno sve do približavanja destinaciji. Nedugo nakon započinjanja snižavanja prema ZL Pula, javilo se upozorenje da nema više goriva u spremnicima. Uskoro se motor ugasio. Pilot je o tome obavijestio kontrolu zračnog prometa u Puli. Shvativši da neće moći doseći niti Zračnu luku Pula, niti obalu kopna, pilot je usmjerio zrakoplov prema Brijunskim otocima koji su nudili mogućnost prisilnog slijetanja. Zrakoplov je oko 16:57 LT sletio na livadu u ograđenom prostoru vojarne na otoku Veli Brijun.

Tijekom zaustavljanja zrakoplov je probio ogradu iza koje se zaustavio znatno oštećen. Pilot i jedan putnik lakše su ozlijeđeni, dok je drugi putnik prošao bez ozljeda.

Neposredni uzrok ove nesreće je prestanak rada motora uslijed nestanka goriva.

AIN je izdala sigurnosnu preporuku Hrvatskoj kontroli zračne plovidbe. Preporuka se odnosi na informacije o zrakoplovu kojima raspolaže kontrolor zračnog prometa.

Sigurnosna preporuka

Obzirom da je u Pilotskom priručniku (POH), kao sastavni dio obavezne procedure pripreme za let, razrađen postupak proračuna potrebne količine goriva, kao i postupak provjere količine goriva u spremnicima, te obzirom da je proizvođač izdao Mandatory Service Bulletin SB12-04 o obaveznoj novoj kalibraciji indikatora količine goriva u spremnicima, istragom nisu uočeni drugi elementi na koje bi se u ovom segmentu moglo preporukom utjecati u smislu podizanja razine sigurnosti. Obzirom na uočeni nedostatak u vidu prepoznavanja tipa zrakoplova od strane HKZP-a, Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu daje Hrvatskoj kontroli zračne plovidbe slijedeću preporuku:

AIN04_SR_02-2016: Hrvatska kontrola zračne plovidbe trebala bi osigurati da KZP (kontrolor zračnog prometa) ima valjanu informaciju o tipu zrakoplova s kojim komunicira kako bi isti, u slučaju potrebe, bio u stanju na najbolji mogući način sudjelovati i dati svoj doprinos u rješavanju nepredviđenih situacija.


Detalji istrage

Početak istrage

Kraj istrage

Tip istrage

Status istrage

17.07.2014.  

05.09.2016.  

Puna istraga  

Zatvorena  


Dokumenti

Tip dokumenta: PDF | Preuzimanje