Početna > Istrage > Cessna-172-Okucani-14-11-2013

Cessna 172 - Okučani, 14.11.2013.

Ukratko

Dana 14. studenog 2013. godine grupa od osam zrakoplova tipa Cessna 172, nakon odgođenog polijetanja zbog meteoroloških uvjeta, poletjela je s aerodroma Varaždin oko 09:00 sati na izvršenje radnog zadatak – bacanje mamaca za vakcinaciju lisica. Područje rada grupe zrakoplova bilo je iznad zapadne Slavonije. Područje koje je pokrivao zrakoplov YU-DPR bilo je područje Pakraca i Jablanca. Na polovici radnog vremena vođa grupe javlja da se radovi prekidaju i da se vračaju na aerodrom odlaska. Nedugo nakon toga prilikom vračanja na aerodrom odlaska, pilot zrakoplova YU-DOY dobiva od FIC Zagreb informaciju da se vrati nazad i pomogne u potrazi za zrakoplovom YU-DPR. Zrakoplov je s monitora HKZP-a nestao u 10:01:30.

Nad područjem zapadne Slavonije, na dan nesreće, tijekom jutra bilo je magle ili jače sumaglice, a iza 11 sati i niske naoblake.

Zrakoplov i dvije osobe (pilot i operater na stroju za izbacivanje mamaca) pronađeni su istoga dana oko 14:30 na koordinatama N45°22.302'' i E17°15.234''.

U ovoj nesreći pilot je pretrpio teške tjelesne ozljede, dok je operater na stroju za izbacivanje mamaca pretrpio lakše tjelesne ozljede.

Temeljni uzrok nesreće je letenje zrakoplova u nepovoljnim meteorološkim uvjetima, odnosno letenje ispod propisanih minimuma za VFR uvjete leta sukladno Pravilniku o letenju zrakoplova i Operacijskom priručniku.

S obzirom na okolnosti koje su dovele do nesreće Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu u svrhu poboljšanja sigurnosti u zračnom prometu izdaje Operateru zrakoplova STS Avijaciji d.o.o. slijedeću preporuku:

Sigurnosna preporuka

S obzirom na okolnosti koje su dovele do nesreće Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu u svrhu poboljšanja sigurnosti u zračnom prometu izdaje Operateru zrakoplova STS Avijaciji d.o.o. slijedeću preporuku:

AIN04_SR_01-2016: STS Avijacija d.o.o. trebala bi napraviti reviziju Operacijskog priručnika tj. dijela D koji se odnosi na 2.1.3 Periodička obuka i ugraditi dio obuke koji je sadržan i u 2.1.1. Konverzijski tečaj, a odnosi se na pripremu leta i donošenje odluka prilikom promjene vremenskih uvjeta, kako bi se povećala razina sigurnosti i smanjili rizici ponavljanja sličnih grešaka koji su doveli do navedene nesreće.


Detalji istrage

Početak istrage

Kraj istrage

Tip istrage

Status istrage

14.11.2013.  

18.05.2016.  

Puna istraga  

Zatvorena  


Dokumenti

Tip dokumenta: PDF | Preuzimanje