Početna > Istrage > CESSNA-210L-Lucko-19-05-2012

CESSNA 210L - Lučko, 19.05.2012.

Ukratko

Dana 19. svibnja 2012. godine obavljeno je letenje zrakoplovom Cessna 210L u svrhu bacanja padobranaca. Sukladno planu leta, letenje je najavljeno u periodu od 07:30 UTC do 17:30 UTC do FL100. Na navedeni dan obavljeno je šest ciklusa, odnosno letova sukladno izjavi pilota i zapisu u knjižici zrakoplova. Prvo polijetanje bilo je u 08:15 UTC. Zadnje polijetanje bilo je u 12:30 UTC u smjeru 28 i penjalo se na visinu od 4000 ft. Na zadnjem letu, prije ozbiljne nezgode, u zrakoplovu se uz pilota nalazilo i pet padobranaca (četiri učenika i instruktor padobranstva). Nakon što su učenici iskočili krenulo se u snižavanje i u prilaz za slijetanje u smjeru 10. Sukladno izjavi pilota prilaz za slijetanje bio je normalan, ravnanje je odrađeno bez ikakvih problema, te je nakon dodira s uzletno sletnom stazom pilot shvatio da je sletio bez izvučenog stajnog trapa. Zrakoplov se zaustavio na 230 m od praga 10R. Deset dana prije ozbiljne nezgode zrakoplovu je izdana Potvrda o produljenju plovidbenosti. Prije nego što je zrakoplov vraćen u plovidbeno stanje odrađen je remont hidro pumpe i popravak servo pokretača stajnog trapa. Isti su sukladno Programu održavanja zrakoplova funkcionalno provjereni i bili su ispravni. Nakon ozbiljne nezgode napravljena je detaljna analiza funkcionalne ispravnosti stajnog trapa. Analizom je utvrđeno da je stajni trap ispravan, osim sustava za zvučno upozorenje položaja stajnog trapa koji je signal davao iznad 12 in punjenja cilindra umjesto ispod. Osigurač hidro pumpe tijekom očevida zatečen je u izvučenom položaju, a ručica za poziciju stajnog trapa u DOWN (dolje). Nakon višestrukih provjera ispravnosti sustava hidraulike ni u jednom slučaju nije došlo do vraćanja osigurača u zatečeni položaj (izvučen van). Uzimajući u obzir da je stajni trap prije analize bio u zaključanoj poziciji gore, te uključenjem osigurača dok je zrakoplov još bio na zemlji, hidro pumpa počela je s radom, stajni trap se otključao te je došlo do pokušaja izvlačenja glavnih nogu stajnog trapa. Uz tako veliku silu, odnosno kontra silu koju je stvarala zemlja, osigurač nije izbacio, tj. nije prekinuo strujni krug zbog preopterećenja. Sagledavajući sve navedene činjenice može se pretpostaviti da je do slijetanja bez izvučenog stajnog trapa došlo iz razloga što se zaboravilo izvući isti. Obzirom na pretpostavljeni uzrok ove ozbiljne nezgode Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu nema sigurnosne preporuke.


Detalji istrage

Početak istrage

Kraj istrage

Tip istrage

Status istrage

19.05.2012.  

20.04.2016.  

Puna istraga  

Zatvorena  


Dokumenti

Tip dokumenta: PDF | Preuzimanje