Početna > Istrage > PA-28-181-Zracna-luka-Mali-Losinj-02-05-2012

PA-28-181 - Zračna luka Mali Lošinj, 02.05.2012.

Ukratko

Dana 02. svibnja 2012. u 1400 UTC nakon obavljenih pripremnih radnji zrakoplov dobiva odobrenje za polijetanje. Zrakoplov je preko spojnice A izašao na uzletno sletnu stazu. U upotrebi je bila staza 20. Vremenski uvjeti koji su u 1400 UTC prevladavali na Zračnoj luci Mali Lošinj bili su slijedeći: vjetar je puhao iz smjera 290° brzinom od 13 knot. Vidljivost je bila preko 10 km, temperatura zraka 19°C, temperatura rosišta 13°C, tlakom zraka je iznosio 1014 hPa. Temeljem vremenskih podataka i smjera polijetanja proizlazi da se polijetanje zrakoplova odvijalo u uvjetima bočnog vjetra. Zatrčavanje po stazi, propinjanje i rotacija (vertikalni zaokret) odvijali su se bez ikakvih problema. Prilikom penjanja na propisanu visinu (odobreno – cleared 3000 ft) zrakoplov počinje gubiti na brzini. Uzrok gubitka brzine zrakoplova u fazi penjanja je najvjerojatnije nedovoljna reakcija postavljanja zrakoplova u pravilnu poziciju za polijetanje s bočnim vjetrom. Zbog toga na visini cca. 10 - 15 m zrakoplov lagano skreće u desnu stranu, gubi visinu i pada na desnu stranu od uzletno sletne staze. U zrakoplovu su se nalazili pilot i putnik (ženska osoba) koji su nakon nesreće samostalno napustili zrakoplov i prošli s lakšim tjelesnim ozljedama.

Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu je tijekom istrage od Hrvatske kontrole zračne plovidbe zatražila transkript razgovora ali isti nije dobila iz razloga što je prošao period koji je propisan za čuvanje zapisnika. U skladu s time Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu izdala je sigurnosnu preporuku Hrvatskoj kontroli zračne plovidbe.

Sigurnosna preporuka

Istragom je ustanovljeno da se zapisi komunikacije u Hrvatskoj kontroli zračne plovidbe (HKZP) sukladno Pravilniku o zaštiti arhivske i registraturne građe HKZP-a čuvaju 30 dana. Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu u vezi s time izdaje slijedeću sigurnosnu preporuku prema HKZP-u:

AIN04_SR_08-2015: Nakon saznanja o nesreći ili ozbiljnoj nezgodi sve zapise (komunikacija, RDR, MET podatci, STRIP, FLP) čuvati do okončanja istrage. Navedeno propisati u sklopu internih procedura HKZP.


Detalji istrage

Početak istrage

Kraj istrage

Tip istrage

Status istrage

02.05.2012.  

14.09.2015.  

Puna istraga  

Zatvorena  


Dokumenti

Tip dokumenta: PDF | Preuzimanje